Retourbeleid

Niet tevreden? Ruilen of retourneren is geen probleem!

Is het je wel eens gebeurd dat je een pakket opende en iets als "Oh, dit was niet helemaal zoals ik had gedacht" zei? Of kwam jouw online winkelspektakel net niet overeen met hoe het er in real life uitzag? Of heeft die gekke tante Agaath toch weer een ongevraagde mening over je laatste aankoop?

Bij Meubelgemak, begrijpen we dat. Soms is het online vertalen van je vlekkeloze stijl ietsje complexer dan je verwacht en daarom hebben we het allemaal wat makkelijker voor je gemaakt.

Ons retourneringsbeleid – noem het meer een "verandering van hart" clausule – geeft je 14 glorieuze dagen de tijd om beslissingen te heroverwegen. Dat is genoeg tijd om je beste vriend(in) te raadplegen, je Instagram-volgers om advies te vragen, een tehuis te zoeken voor dat verkeerde artikel, en vooral genoeg tijd om jezelf te vergeven voor een minuscule misstap.

Naast dit alles willen wij uiteraard ook altijd samenwerken aan een groener klimaat en dus ook samen tot een oplossing komen als u iets retour wilt sturen. Neem daarom altijd eerst contact op met onze klantenservice voordat u iets toestuurt, zodat wij ook samen tot een oplossing kunnen komen. 

Toch zijn er ook een aantal voorwaarden waar wij jou toch van op de hoogte willen stellen:

  • De goederen moeten binnen 14 dagen na ontvangst retour aangemeld zijn (Als de bezorging iets langer duurt, zullen wij uiteraard begrijpen)
  • De goederen moeten ongebruikt, onbeschadigd zijn en ook in de originele verpakking zitten.
  • De goederen moeten in uitstekende staat verkeren om uiteindelijk weer doorverkocht te worden (anders kunnen wij een retournering ook weigeren).
  • Een retournering moet aangemeld zijn via de mail info@meubelgemak.nl.
  • Na ontvangst van het product kan het tot 14 dagen duren voordat de retournering is verwerkt. Wij doen ons best om dit uiteraard sneller te doen, maar het kan voorkomen door externe factoren dat het soms iets langer kan duren. (Ons doel is om het binnen 3 werkdagen te verwerken)
  • Als de bestelling is opgestuurd, mag u het bewijs van verzenden (incl. een online link met de juiste track en trace) naar onze klantenservice sturen. Dit mag naar het emailadres: info@meubelgemak.nl
  • Wij behouden het recht voor om geretourneerde artikelen te weigeren als het vermoeden bestaat dat de artikelen reeds zijn gebruikt of buiten onze schuld om zijn beschadigd.

LET OP!: Het enige wat je moet doen, is ervoor zorgen dat het item ongebruikt en in originele verpakking binnen 14 dagen na ontvangst is verzonden naar ons warehouse. Zo simpel is het! We maken de koffie alvast klaar voor als onze pakketbezorger het item komt ophalen.

Defect of het product komt niet overeen met wat wij op de website vermelden?

Neem dan eerst even contact met ons op via ons contactformulier zodat wij tot een passende oplossing kunnen komen en u verder geen extra kosten hoeft te maken.

Ook zijn er nog enkele opmerkingen en voorwaarden die wij ook graag willen vermelden:

  • De kosten voor het retourneren zullen altijd voor eigen rekening zijn en ook de verzending zal op eigen risico zijn. Wij verschaffen u geen retouretiket of zullen de retourkosten vergoeden.
  • Als u het pakket naar een foutief adres verstuurd, zijn wij hier niet verantwoordelijk voor. Ook staan wij los van problemen of het zoekraken van een bestelling tijdens het retourproces. Daarom adviseren wij u ook altijd het pakket te voorzien van een track en trace.
  • Deze webshop werkt samen met verschillende leveranciers in het buitenland, waardoor u het pakket ook naar een adres buiten Europa dient te verzenden. Deze kosten kunnen oplopen tot meer dan €20 en wij willen u hier ook voor behoeden dat deze kosten voor eigen rekening zijn.
  • Zorg dat de artikelen in goede staat verkeren en aan alle voorwaarden voldaan worden voordat u het pakket ook retourneert.
  • Teruggave van het aankoopbedrag (excl. verzendkosten) gebeurd binnen 14 dagen na ontvangst en verwerking van de retournering.
  • Bewaar het verzendbewijs altijd goed en zorg ervoor dat deze verstuurd wordt naar onze klantenservice info@meubelgemak.nl.

Procedure

Neem altijd contact op met onze klantenservice via de contactpagina, zodat de bestelling aangemeld kan worden als retour. Vermeld hierin altijd duidelijk uw contactgegevens en het ordernummer, zodat wij altijd weten waar het om gaat. Daarnaast is het verstandig om  duidelijke foto's of video's toe te voegen van het pakket welke u retourneert.

Dus, lach je onvolkomenheden weg, fluit vrolijk naar die retourdoos en gooi die schouders achteruit, want niets mag die stijlvolle jij in de weg staan. Bij Meubelgemak is het nooit een fout, gewoon een kans voor iets nog beter!

PS: Tante Agaath en haar meningen zijn niet welkom in de retourzending.

Heb je nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. We zijn hier altijd om je te helpen.

Veel liefs,

Het team van Meubelgemak.nl

Waar moet ik rekening mee houden?

  • Een retourzending dient te zijn voorzien van een Track en Trace code + retourformulier. De verzender is altijd verantwoordelijk voor de verzending en als dit niet het geval is, zal de retourzending niet worden verwerkt.

Belangrijk: Als wij de door u geretourneerde artikelen hebben ontvangen in goede staat, wordt het aankoopbedrag binnen 3 werkdagen door ons teruggestort op uw rekening.

Retourformulier

Deze kunt u hier downloaden of opvragen via onze klantenservice: stuur een email naar info@meubelgemak.nl of gebruik ons contactformulier.